Thursday, July 13, 2017

Itaalia+ kokkuvĂ”te/ Italy+sum up 🇼đŸ‡č

Itaalia tuli meie listi tĂ€iesti lampi. Algusest peale oli meie sihtkohaks Horvaatia ning plaan oli minna hÀÀlega, aga tagasi tulla lennates, et sÀÀsta aega ning selle vĂ”rra teel sinna nĂ€ha ja teha rohkem. Paraku olid lennud Horvaatiast utoopilise hinnaga ning hakkasime otsima odavamaid pileteid ka kĂ”rval riikidest. LĂ”puks leidsime suht ok hinnaga lennud Veneetsiast. Reisi viimased pĂ€evad olid ka ainsad, mis meil olid ette organiseeritud. Kuna ei tahtnud lennust maha jÀÀda, aga hÀÀletamisega ei saa kunagi kindel olla, siis broneerisime meie viimasest sihtkohast Horvaatias, Pulast, bussi Triestesse ja sealt rongi Veneetsiasse. Triestes sai ka paar tundi alguses aega surnuks löödud kuniks tuli Veneetsia kord kĂ€tte ning oppppaaaa kus seal oli alles turiste. Rongijaamast vĂ€ljudes tekkis hetkel kerge klaustrofoobia, kuna inimesi sigis ja sagis igal pool meeletult ringi. Kuna Veneetsia on vĂ€ga kallis linn ning esmalt Eestis uurides lĂ”id majutuse hinnad meil jalad alt, siis bookisime linna serval asuvas kĂ€mpinguplatsil omale kĂ€mpa. Kuna Annika oli haigeks jÀÀnud, siis trippisin ĂŒksinda linnapeal ringi ning wowww kui ilus linn see on. Muidugi suutsin ma 75 korda seal Ă€ra eksida, sest vĂ€ga paljud tĂ€navad on tupiktĂ€navad ning mĂ”nes kohas on sildade vahe pĂ€ris pikk, et kanaleid saaks ĂŒletada. Mis mulle Veneetsia puhul vĂ€ga meeldis oli see, et ta suutis mind ĂŒllatada, sest ta oli midagi tĂ€iesti uut ja teistsugust, kui ma varem nĂ€inud olen.
Ning oligi kĂ€tte jĂ”udnud 3. Juuli ehk meie tripi viimane pĂ€ev. PĂ€ike paistis, Annika oli tervemaks saanud ning tuju oli hea. Tegime veel linnapeal paar tiiru, sĂ”ime (ikka pitsat, pastat ja gelatot 😃 ) ning seadsime sammud tagasi kĂ€mpinguplatsile, haarasime oma kotid ning asusime lennujaama poole teele.
Lend Tallinnasse toimus lĂ€bi Riia ning kui me Riias lennukist vĂ€ljusime, lĂŒhikeste pĂŒkste ja t-sĂ€rkidega, siis isegi lennujaama töötajad vaatasid veidrate nĂ€gudega otsa, sest ĂŒlejÀÀnud lennujaam oli jopedes ja pikkades pĂŒkstes ning temperatuur oli vĂ€ga erinev Itaalia omast.

Tripi kokkuvĂ”tet on raske teha, sest see reis oli midagi niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii teistsugust ja erilist, et seda emotsiooni ei pane ma mitte mingi valemiga siia kirja. Minu jaoks oli hÀÀlega lĂ€bi Euroopa tripp tĂ€ielik unistuse tĂ€itumine, mitte soovi vaid justnimelt unistuse. Ning ĂŒksi Veneetsias ringi komberades mĂ”tlesin ma, et tegelikult ei saa tihti öelda, et unistus lĂ€ks tĂ€ide ning eriti kuna ma olin oma peas selle juba maha matnud, mĂ”eldes, et kunagi kui ma oma lastele reisidest rÀÀgin, siis mingi kripeldus jÀÀb sĂŒdamesse alati, sest SEE reis jĂ€i tegemata. NĂŒĂŒd aga seda kripeldust ei ole ning hetkel on sĂŒdames nii palju rÔÔmu selle kohapealt.
Samuti oli see reis kĂ”ige vĂ€sitavam ĂŒldse. Hea meelega oleks veel kaks nĂ€dalat vabaks vĂ”tnud ja lihtsalt maganud. Need konstantsed asukoha, kultuuri ja keele vahetused, pikad pĂ€evad veetes tee ÀÀres ning erinevates autodes korrates sama juttu ning jĂ”udes Ă”htu pimedas rampvĂ€sinuna kuskile kohale, jĂ€tsid oma jĂ€lje ning tervis andis juba vaikselt tunda, et peaks korra paikseks jÀÀma ning nagu mainitud, siis voodi oli vĂ€ga oodatud asi. Kuid siiski on mul reisi suhtes null kahetsust, kuigi see oli vĂ€ga vĂ€sitav, siis on mul supper hea meel, et me ikkagi olime vĂ€ga aktiivsed, tegime ja nĂ€gime palju ja ida-Euroopa sai minu jaoks tĂ€iesti uue tĂ€henduse. Pole sĂ”nu kirjeldamaks, kui ilusaid kohti me nĂ€gime ning iga kell lĂ€heks teeks uue tripi mĂ”nda neist kohtadest, mida kĂŒlastasime. Lemmikuks jĂ€i mul lĂ”puni Ljubljana ning Sloveeniat tahaks avastada palju rohkem, kui me seekord tegime.

Ning samuti poleks see tripp olnud see sama ilma minu kalli Annikata, kellega meil oli tĂ€iesti sama vaade ja visioon sellest reisist terve 3 nĂ€dala vĂ€ltel. Lugematul korral juhtus nii, et ma oma peas mĂ”tlesin midagi ja samal ajal ĂŒtles Annika selle sama asja vĂ€lja. Esines ka lugematul korral plĂ”ksimisi, kuid Ă”nneks saime ĂŒpriski kiiresti aru, et mind ei tasu torkida kui ma olen vĂ€sinud ning Annikat, kui ta on nĂ€ljane, neil hetkeil on mĂ”ttekam lihtsalt vaikides kĂ”rvuti kĂ”ndida 😃
Mult on palju kĂŒsitud, kas me kartsime ka. Vastus on, et ei kartnud,kaks naiivitari nagu me oleme ja arvame, et inimesed on head ja toredad. Õnneks see reis sai see kĂ”ik ainult kinnitust. Kui me ĂŒletasime Eesti-LĂ€ti piiri, siis korra kĂ€is sĂŒdamest jĂ”nks lĂ€bi, et okouuu, siin me nĂŒĂŒd oleme ning hea ja kodune Eesti on selja taga ja ees on 3 nĂ€dalat tĂ€ielikku teadmatust, kuid see tunne kestis vaid sekundi ning edaspidi valdas mind vaid pĂ”nevus ning ootusĂ€revus, et mida uus pĂ€ev endaga kaasa toob.
Selleks korraks siis lĂ€heb blogi vĂ€ikesele puhkusele, Ă”nneks ainult vĂ€ikesele seekord 😊

Our plan wasn’t to go to Italy at all, since as I mentioned then Croatia was supposed to be our last destination. But from the start we had a plan to hitchhike there and fly back to be able to spend more time in the countries we went to. But happened that all the flights from Croatia were so expensive and the cheapest we were able to find back to Tallinn were from Venice. Last two days of our trip were the only ones we actually planned. We didn’t want to miss our flights and the idea to spend few days in Italy wasn’t too bad either, so we decided to book a bus from Pula (our last destination in Croatia) to Trieste and then train from there to Venice. We also had few hours to kill in Trieste and then we arrived to Venice and omg how busy that place was. While exiting the railway station I got claustrophobia, the hordes of tourists was insane. Since Venice is very expensive city and looking the accommodation prices we were shocked, so we booked a cabin in a camping site just on the edge of the city.  Annika was bit ill, so I strolled around Venice by myself on the first night, got lost like 75 times, but was so amazed by the beauty of the city. It is something totally different from any place I ever been to and I loved how it surprised me.
Next day was the 3rd of July, so our last day had arrived. Annika felt better, sun was shining and we were happy 😊 We went back to the city, walked around for hours, ate pizza, pasta and gelato (how clichĂ© huh 😃 ) And in the evening we grabbed our bags and made our way to the airport, said good bye to the heath, sunshine and our amazing trip.

It is hard to sum up this one, since I am not going to pass on the emotion anyways. It was something totally different and SOO AMAZING. To me hitchhiking through Europe was actually a dream come true, not just a wish but DREAM and when I was walking around Venice by myself I thought that not too many people can say their dreams come true, but I am happy I made one of mine to happen.
This trip was also the most exhausting one I have ever had. The constant moving around, new countries, languages, cultures, standing on the road and being in different vehicles for full days and finally arriving to hostels late at night was very exhausting and at the end of the trip even our bodies showed us, that we need to take it easy, since I had no voice and was walking around like a zombie, while Annika had fever. But all that said, I have no regrets and I am very happy that we did and saw as much as we did. My favorite spot in this trip is still Ljubljana, I don’t even know why, but that was the only place I was sad to leave and I would love to go back one day and explore Slovenia even more.
In general I have no words to describe how much eastern Europe surprised and amazed me. I had no idea or expectations about this area and it quickly won my heart. I am beyond happy I live in such a cool part of the world, where everything is on our doorstep.
And of course this trip would have not been what it was without my Annika. It is crazy how we were exactly in the same level with this whole trip and so often I was thinking something and 2 seconds later she said the same thing out loud. Crazy. Although we were picking on each other as well, then we quickly realized that I should be left alone when I am tired and she should be in peace when she is hungry and in these cases it was in everyone’s best interest when we just walked in silence next to each other 😃
I have been asked many times if I was afraid, but the answer is no. Two naĂŻve girls as we are, we are thinking that people are nice and this trip definitely assured this to us. Only moment when my heart sank for a second was when we crossed Estonian-Latvian border and safe sweet home was behind us and 3 weeks of unknown was ahead of us, but it only happened for a second and after that I was excited and was looking forward of what every new day brings us.

It is time to send my blog for another short holiday, this time very short thankfully, since adventures in Spain are only 2 months away.

Europe, you have been amazing!💙