Sunday, February 5, 2017

Sri Lanka

Praeguseks olen end sisse seadnud Sri Lanka lennujaamas ning ongi järjekordne seiklus lõppemas. Ma siin postituses pikalt heietama ei hakka vaid kirjutan Sri Lanka tegemistest ja toimetamistest ning väike kokkuvõttev/heietav postitus tuleb hiljem.
Alustades algusest, siis Sri Lanka lisandumise kohta minu reisilistis mul mälu puudub. Mäletan vaid, et vaatasin ja uurisin Aasia kaarti päris pikalt, et välja mõelda huvi pakkuv ja soodne marsuut ning kindel tingimus oli, et kohad kus ma varem pole käinud. Ühtäkki oli Sri Lanka silmapiiril ning kuna leidsin väga soodsad lennud sealt Euroopasse, siis sinna listi ta jäigi.
See tripp oli mul üleüldiselt palju organiseeritum kui Lõuna Ameerika, kuid Sri Lanka oli ainuke koht, kus mul polnud mitte ühtegi plaani ega tegevust, teadsin vaid, et mis kuupäev ma Colombosse lendan ning millal minema ja see oli kõik.
Esialgu lendasingi siis pealinna ehk Colombosse ning broneerisin kesklinnas kaheks ööks voodi, et veits aimu saada kus ma üldse olen ja mis siin teha ja näha on. Colombo jaoks rohkem vaja ei lähegi, segi ühest päevast piisab täiesti. Linn ise pole üldse tüüpiline Aasia suurlinn, vaid kuidagi palju rahulikum ja vaiksem ning midagi erilist siin näha ega teha ei ole.Muidugi omaette tripp oli lennujaamast hostelisse, kuna lend jäi hiljaks ja maandus 10.30 õhtul ning hinnavahe, kas võtta takso või kohalik buss oli utoopiline, siis otsustasin võtta öösel kohaliku bussi Colombosse. NOT A GOOD IDEA! Ma olin enamuse ajast seal ainuke naisterahvas, ainuke valge ning terve see tripp kestis ülikaua, kuna see bussilogu peatus igal pool. Lõpuks hostelisse jõudes oli minu (ehk siis Kamboodža) aeg kell 4 hommikul -.-
Igatahes peale 2 ööd Colombos võtsin rongi Hikkaduwa nimelisse rannalinnakesse. Kohe rongijaamas sain tuttavaks ühe šveitslasega, kellega järgmised paar päeva koos trippisime ning kuna ta isa oli Sri Lankalt pärit, siis ta teadis nii palju kohaliku toidu kohta rääkida ja otsida asju, mida tavaliselt menüüdes üldse ei olnudki.  Kahel päeval rentisime rollerid ning käisime erinevates randades, kuukivi kaevanduses, Galle nimelises linnakeses ja proovisime väga paljusid erinevaid kohalikke toite. Hikkaduwa ise on mõnus koht, kuid natuke liiga turistikas minu maitsele, aga paar päeva seal tsillida oli päris mõnus. Või noh tegelt ma jäin sinna neljaks ööks, aga tänu sellele, et rolleritega trippisime niipalju erinevates suundades ringi, et ei passinud ainult seal.
Edasi liikusin mööda lõuna rannikut Mirissa nimelisse rannalinnakesse ning peatusin seal kaks ööd. Mirissa iseenesest on Hikkaduwa miniversioon, aga mulle meeldis sealne vibe rohkem. Ning veespordi harrastajatele on see paradiis- surf,wake,sukeldumine,snorgeldamine jne. Esimese päeva Mirissas lebotasin niisama maha, kuna mu rong hilines ja igast toimetamist oli, siis päev kuidagi kadus käest. Teisel päeval võtsin tuk-tuki juhi ja trippisin Handunugoda tee istandusse, mis oli ca 20km Mirissast. Kui Sri Lanka mu plaanidesse tekkis, siis ainuke asi, mida ma kindlalt siin tahtsin teha oli minna tee istandusse. Handunugoda oli väga ilus istandus, kus toodeti nt virgin valget teed, mille pisike karp maksis 40 euri, kuid on väga väga kasulik. Seal räägiti meile tee valmimise protsessist- millal korjatakse, kuidas, mis edasi jne. Samuti olid seal kaneelitaimed, mustade pipraterade taimed, kummipuu, sidrunhein ja sada muud asja ehk kõik mis teele maitseks oli lisatud, pärines kohapealt. Lõpetuseks saime maitsta ka kõiki teesid, kokku oli neid julgelt üle 30 ma pakun. Teetripp oli väga mõnus ning Sri Lankal kohustuslik ma ütleks J.
Oma viimase õhtu kohta Sri Lankal ja sel tripil üldse saan vaid öelda, et reis sai väga kihvtilt ära saadetud. Kõigepealt tahtsime ühe inglise tüdrukuga odavat jooki saada ning kuna Mirissas ei müüdud mitte kuskil midagi alkohoolset peale baaride, mis on Sri Lankal supper kallid, siis võtsime rolleri ja läksime kõrval linna alksi jahtima. Jõudsime kohale muidugi 10 minutit peale ainsa alkoholipoe sulgemist. Aga terve see sõit oli nii naljakas, sest kohalikud tahtsid nii aidata meil õlut leida :D Edasi läksime hostelirahvaga randa jooma, istusime lõkke ääres ja rääkisime juttu ning edasi liikusime rannapeole. Siin on nimelt nii, et erinevatel õhtutel on erinevates baarides pidu, ehk ainult üks pidu toimubki iga õhtu ja kõik on seal kohal, mis  minu arvates on päris äge. Seal sai hommikutundideni tantsitud ja siis päikesetõusu vaadatud. Ütleme nii, et ei oskaks kihvtimat lõppu oma reisile soovidagi J
Viimasel päeval käisin veel rannas, praadisin end natuke ning juba kell 2 pidin Mirissast lahkuma, et kõrvallinnast rong tagasi Colombosse võtta ning nüüd ma siis istungi lennujaamas ja üritan pardale laskmiseni ärkvel olla.
Sri Lanka iseenesest meeldis mulle, kuid siit lahkudes ei ole mul sellist nukrust sees nagu oli Filipiinidelt ja isegi Kambodžast minnes. Ilmadega näkkas mul väga, täna olevat olnud 37 kraadi näiteks ja sinine taevas- supper, mida veel veebruaris tahta eksole. Kindlasti on siin veel palju teha ja näha, kuna mina tegin ju ainult lõunaranniku, et kui ma järgmine kord siia satuks läheks kindlasti uuriks põhjapoolt, ning ma supper hea meelega tuleksin siia kindlasti tagasi, kuid see pole päris minu listis eesotsas. Miks? Ma ei oskagi öelda, midagi halba siin polnud, kuid ma ei tundud, et see nii väga minu koht oleks. Aga õnnelik olen ma ikka, et siia tulin, sest Sri Lanka on hoopis teistsugune võrreldes teiste Aasia riikidega kus ma siiani käinud olen.
Mis mulle enim meeldisid olidki rannad ning ma pakun, et mu elu kihvtim rongisõit lahtiste ustega rongis mööda rannikut. Ka toit oli väga hea ning supper odav, näiteks 1 euro eest sai terve suure taldrikutäie kohalikku karrit.
Huvitav kogemus oli Sri Lanka päris kindlasti J










At the moment I am sitting in Colombos airport to finish up my Asia trip for this time. About Sri Lanka then I can’t  recollect exactly how this country ended up in my travels list. I just remeber that I was looking the map of Asia for days on a row to decide which places would be cool and cheap to go to. Somehow Sri Lanka popped into my head and when I found cheap flights back to Europe from there then I knew this will be my last stop.  This trip has been much more organised than my South American one, but Sri Lanka was the only place where I had no idea where to go or what to do. At first I booked two nights in Colombo city, but the drive there was a joke by itself already. So my plane landed at 10.30pm  and the price differece between a local bus or a taxi to Colombo city was huge, so I decided to take the bus. Well first of all, most of the ride I was the only female in the bus, secondly I was the only white person in the bus and thirdly they drive like lunatics and the bus took over two hours to get there, so for me, coming from Cambodia, it was 4am by the time I actually got to my hostel. And then they charged me double because of my luggage. Lovely start to Sri Lanka. Anyways Colombo is not like any other Asian big city, because it is not that big and somehow its quite calm, but there is not much to do or see, so one day is more than enough for this place. I stayed for two, because I got in so late and I had to make plans first. In the hostel I asked around and was recommended a little beach town called Hikkaduwa, which is south from Colombo. In the train station I met a swiss guy with whom we travelled together for the next couple of days and the cool part is that his roots are from Sri Lanka, so he knew so much about the food and local stuff and knew to ask things that were not shown for normal tourists. In Hikkaduwa I spent 4 nights. Two days on a row we rented scooters and went to see the beaches around the area, moonstone mining and a little fortress town called Galle and of course had lots of different local food. Hikkaduwa itself is cool for relaxing and surfing, but in my liking it is bit too touristy and renting scooters to see around is highly recommended.
After Hikkaduwa I went to another little beach town called Mirissa, which was bit more down south and I stayed there for two nights. Mirissa is like mini Hikkaduwa, but I liked the vibe over there bit more. First day I was just hanging around and on the second day I hired a tuk-tuk driver who took me to Handunugoda tea plantation. Tea plantation was actually the only thing I really wanted to do in Sri Lanka and I was not dissapointed at all. I got a free tour around the plantation where they showed the whole process of how to make tea. They also had lemongrass, cinnamon, latex and black peppercorn plants there, so all the falvours added to the tea were from there (not sure about the latex tree tho :D ) And at the end there was a tea tasting with more than 30 different flavours. So I would defo recommend the tea tour, it is chill and calm, but really interesting and tasty J
The 3rd of February was my last proper night in Sri Lanka and I really wanted it to be awesome and tbh, it was absolutely amazing. First me and an english girl wanted to get cheap drinks, because in Mirissa you can only buy alcohol from the beach bars, but it is so expensive there (in general, alcohol in Sri Lanka is ridiculously expensive) so we got a scooter and drove to the next town, but got there 10min after the only bottle shop closed, so we just drove back. But was such a funny trip. Then we went with some other people from the hostel to the beach and sat by the bonfire and had few beers before we made our way to to beach party. In Mirissa there is a different party in different bar every night, so there is only one party where everyone go and I think it is awesome, because literally- everyone are at the same party. And it was amazing. We were dancing until the early morning and then watched the sunrise. Perfect ending for the trip!
On my last day I was just hanging at the beach for a while and then had to take the afternoon train back to Colombo already. These 8 days went by wayyyy too fast.
Sri Lanka in general is such a nice place with awesome beaches and I had so much luck with the weather as well, but somehow I don’t fell like it is 100% my place. I mean would come back here any day and naturally there is so much more to do here- I didn’t do any of the north coast, so that’s what I would do next time, but in a weird way I am not as sad to leave here as I was from the Philippines and even Cambodia.
But Sri Lanka is definately a worth visit- lots of culture, interesting food, soo cheap( besides alcohol) and it is not so ruined by the toursim yet.



No comments:

Post a Comment